söndag 20 mars 2016

Muskrasch

I måndags råkade jag ut för ett mystiskt datorproblem. Det gick inte att starta Windows 10 på vanligt sätt och musens vänsterknapp funkade inte. Började med att försöka få igång datorn ändå. Det blev ett trixande och prövande som till slut medförde att jag gav upp och gjorde en ominstallation av W10. Trots detta blev det ingen lösning på problemet. Då tillkallade jag "Min Datorsupport" som kom hem för att försöka hjälpa mig. Teknikern med 25 års erfarenhet hade inte stött på felet tidigare. Det visade sig att det var musen som hade lagt av. Med en ny mus och återställning av alla appar så funkar datorn igen. Det var en otrevlig upplevelse, men åter glad och nöjd är jag.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Upptäckte att jag hade skrivit omstart istället för ominstallation som är en betydligt större och omfattande åtgärd.

      Radera
  2. Jag fick ett liknande problem nyligen, men tror att det beror på att jag tappade musen i golvet ;) Det var bara att köpa ny...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En smäll i golvet tycker jag att dom ska tåla.

      Radera