torsdag 10 mars 2016

Gamla mynt

Under lång tid har jag haft flera påsar med gamla mynt liggande i en stor hög på skrivbordet. Min tanke var att en dag lämna in dem hos en mynthandlare. Igår tag jag mig i kragen, lastade ner mynten i ryggan och åkte in till Myntkompaniet som har sina lokaler på söder nära Slussen. Där togs jag emot av en myntsamlare som med ett vant öga snabbt kunde sortera ut och värdera mynten. Det blev en bra slant tack vare alla silvermynt och en gammal ettöring som värderades till 75 kr.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Särskilt kul när inte förväntningarna var särskilt stora.

      Radera
  2. För oss kostar det flera tusen i månaden att bli av med kg- vis med mynt från kaffe- & varuautomater.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag tänka mig, särskilt svårt är det att bli av med mynt när det snart inte finns några banker med kassaservice.

      Radera