torsdag 5 november 2015

GPS-spårare

I vår förra husbil hade vi installerat en GPS-spårare som var kopplad till billarmet. Varje gång då husbilen larmade så fick jag ett meddelande på min iPhone. Vår nya husbil, där vi också har ett skalskydd, saknar tyvärr en GPS-spårare. Jag har letat efter en mer flexibel lösning med en GPS-spårare som även ska kunna användas i ett annat fordon.
För en tid sedan hittade jag ett bra alternativ som inte kräver någon fast installation. Det är en batteridriven enhet "Lommy Eye 3 år" som placeras/göms inne i fordonet och som kan spåras om t.ex. husbilen blir stulen. Jag har beställt en GPS-spårare med två års abonnemang som funkar i Europa. Den kan jag placera i vilket fordon som helst och kommer inte att behöva byta SIM-kort eller ladda något betalkort.

4 kommentarer:

  1. Så smart. Det får vi fundera över. Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna GPS-spårare är ny på marknaden, har inte sett den i pressen ännu.

      Radera
  2. Jag beundrar bilden, den är så läcker i höstens alla färger. Må gott

    SvaraRadera