fredag 11 september 2015

Sandvik

Sandviks kvarn på Öland har vi besökt flera gånger, minns speciellt när vi var där med barnbarnen Oscar och Hanna för många år sedan. Det var då spännande för dem att i verkligheten få se hur en väderkvarn, modell större, såg ut inuti och hade fungerat. Tror inte att dom ens minns besöket idag. För några dagar sedan stannade vi till för lunch på ställplatsen nere i Sandviks hamn där det finns en fiskaffär med egen välbesökt och uppskattad restaurang. Dessutom bjöds vi på en mysig miljö.




2 kommentarer:

  1. Öland är som bäst före och efter semestern. Jag längtar dit nästan varje dag. Må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig Matts, Öland har en behaglig dragningskraft. Förmodligen lite extra på mig eftersom min släktforskning pekar mot Öland som jag ännu inte har följt upp.

      Radera