måndag 16 mars 2015

Fullt frisk

Idag har Nellie och jag tagit våra promenader med ovanligt lätta steg i solskenet. Träffade på förmiddagen läkaren som opererade mig för prostatacancer veckan före julafton 2014. Idag fick jag det glädjande och efterlängtade beskedet att jag är helt fri från cancer. Jag är så glad och tacksam för detta. PSA-värdet är omätbart. Nu har jag verkligen blivit befriad från en tung börda på mina axlar och kan åter se ljust på framtiden. Jag, som än mer idag vet vad cancer innebär för både mig själv, min familj och våra vänner, säger definitivt NEJ till cancer.

15 kommentarer:

  1. Grattis!
    Vilket underbart besked att få!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, jag är så glad för detta besked. Helt fantastisk känsla att veta att cancern är borta.

      Radera
  2. Vad glad jag blir när jag läster detta Lars. Inget i världen kan vara bättre än det beskedet du fått. Var rädd om dig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, nu känns det riktigt bra igen och jag kan verkligen se framåt. Det kommer att bli två PSA-kontroller per år i tio års tid. Det står jag självklart ut med, det är bara positivt.

      Radera
  3. Oj! Vad glad jag blev för din skull nu:) Nu får ni verkligen njuta av livet och er fina nya husbil. Det är du verkligen värd. :) Kram o Grattis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, jag är så glad och tacksam för all hjälp och stöttning som jag har fått.

      Radera
  4. Underbart att äntligen få se dig skriva dom orden.
    Stort Grattis
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, ja jag har verkligen längtat efter att få skriva om detta. Jag är så glad och tacksam för all hjälp och stöttning som jag har fått.

      Radera
  5. Gud så trevligt att höra!
    Och sen ny Bobil på det!

    Ha det gott.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan nog säga att lyckan är total. Jag är så nöjd och glad.

      Radera
  6. Grattis till beskedet! Besked är bättre än ovetskap! Bara njut! 🎶

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag håller definitivt med dig och jag kommer att njuta länge.

      Radera
  7. Så glad jag är för din skull!! Förstår att en tyngd fallit från dina axlar! Ha dé riktigt gott! ELisabeth

    SvaraRadera
  8. Ang isoleringsmattan på min Blogg, så följde den med husbilen. Vi har däremot en från förra husbilen som är den finska och som vi tänker sälja, behöver inte ha två stycken hihihi.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera