söndag 24 februari 2013

Husbilskänslan

Idag när solen sken från en klarblå himmel kunde jag inte motstå frestelsen att göra ett besök i husbilen som snällt står där och väntar på årets turer. Allt såg precis ut som vanligt och det luktade också som vanligt. Ingen fukt och inga ovälkomna besök av gnagare syntes till. Husbilen tycks ha klarat vintern utan större problem där den nyservad har fått vila med en invändig temperatur på 7-8 grader varmt. Det är inte utan att jag längtar tills det är dags att ställa på den igen.

7 kommentarer:

  1. JA!
    Visst är man sugen på att komma i gång!
    Inom fyra veckor skall det ske!

    Ha de bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tycker jag definitivt att det är dags för vintern att lämna plats för våren.

      Radera
  2. Vilken längtan vi alla har att få komma ut efter denna superlånga vinter. Denna varma längtan vi alla har borde smälta snön ganska fort nu.

    Såg orört gjorde det också i vår bil för några år sedan. Så gjorde vi vår första resan till Lidköping och parkerade på Gamla Stadens Torg mitt inne i centrum. När jag drog av överkastet på sängen vid 23 tiden för att sova, fick jag nästan en chock. Hela min kudde var bara bynke och helt uppäten av möss. Syntes inte ett spår av möss någon annanstans. Det blev att investera i helt nya sängkläder dagen efter.
    Det var inte trevligt att sova i den sängen, trots att jag vände på lakan och täcke. Kram från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sängarna har jag inte kollat ännu, det måste jag göra under dagen. Tack för tipset.

      Radera
  3. Ja, nu börjar man se fram emot vårens husbilsturer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med hänsyn till alla krockar vi hör på radion varje dag mellan personbilar och framförallt lastbilar så kan det vara klokt att vänta ett tag till med att lufta husbilen och ge sig ut i trafiken.

      Radera
  4. Vi har ju haft glädjen att vara ute några gånger under vintern med vår husbil. Men vi Hr den också står parkerad på tomten med underhållsvärme på. Färdig och redo för avfärd. Det enda om behöver sättas igång är kyl- och frys. Nästa tur blir upp till Västervik igen för att ta stygnen efter operationen. Hoppas det är vårsäden då! 3 M

    SvaraRadera