tisdag 20 oktober 2015

Taktvätt

Idag har jag tvättat taket på vår nya husbil för första gången. Brukar göra det på våren och på hösten. Tänkte först hoppa över taktvätten i år, men ångrade mig. När jag väl kom upp och såg hur det såg ut var saken klar, det behövdes. Det går smidigt och lätt med rullställningen. Dessutom känns det både stabilt och säkert. Snart är det ju november och när jag höll på som bäst med tvätten så föddes tanken på att ställa av husbilen och packa in den i Jula-överdraget inför vintern. Det känns bra att göra detta nu när husbilen är ren. Risken är stor att det blir så i år.

6 kommentarer:

  1. Mycket i luften som fastnar på taket!
    Det var svart när jag tvättade för några veckor sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med Globex 80 gick det hur lätt som helst att bli av med smutsen.

      Radera
  2. Smart ställning att använda vid tvätten på husbilen. Då tvättar du säkert:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ställningen använder jag främst då jag målar och underhåller huset. Lätt att resa och plocka isär.

      Radera
  3. När jag får gott om plats i mitt nya garage, investerar jag nog i en lika da´n ställning. Då kan jag också putsa fönstren på baksidan av villan och göra det lite smidigare för mig. Må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rullställningen förenklar höjdarbeten och är intjänad på kort tid. Jag hade den monterad och uppställd i flera månader i väntan på bra målarväder i somras. Flera grannar kom förbi och ville låna ställningen. Hyrfirmornas ställningar när nämligen redan bokade eller uthyrda.

      Radera