måndag 27 juli 2015

Målarväder

I förra veckan blev det äntligen två dagars målarväder, då kunde jag äntligen fortsätta måla garaget och förrådet. Målningen skulle ha varit helt klar och avslutad för länge sedan. Jag hade från början planerat att måla i maj månad, men då var det för kallt, nästan istid. Och även juni blev urdålig för oss fasadmålare, då regnade det på tok för mycket och alltför ofta. Nu återstår ytterligare en strykning, men det får på nytt vänta några dagar p.g.a. ännu mer regnväder. Vilken sommar och vilket dåligt målarväder.

4 kommentarer:

  1. Jag känner igen det. För ett 10- tal år sedan, täckte jag stenplattor med plast på baksidan, i början av maj månad. Plasten vittrade sönder under sommaren och jag fick lägga ny skyddsplast innan arbetet var klart i början av september. Skönt att du fått lite målarväder, vi har inte ens haft utesittarväder på ett par veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man oflyt. men det gör inget eftersom det inte är någon panik med målningen. Jag får måla lite då och då. Det är ju slutresultatet som är viktigast.

      Radera
  2. Va duktig du är, tänk om vi var lika duktiga, vårat hus behöver målas om men vi kommer oss inte för med det. Mycket för att det är 1,5 plans hus och Anders är höjdrädd. Men till slut blir vi ju tvungna, får väl ta hjälp av någon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, det finns naturligtvis alltid möjlighet att anlita någon för målningen, jag har dock bestämt mig för att den dag då jag inte klarar att underhålla villan då ska vi inte bo kvar. Än så länge är målningen inget problem, tar bara en massa tid. Speciellet när det regnar alltför ofta.

      Radera