tisdag 16 april 2013

Oproffsigt ventilbyte

Efter att ha varit på gummiverkstaden för byte av en läckande pelarventil på ena framdäcket konstaterade jag vid hemkomsten att verkstaden hade bytt till en gummiventil. Ringde direkt till verkstaden, jo då svarade de, ventilen är rätt och klarar trycket. Gick då ut på nätet där jag hittade flera varningar och uppgifter om att gummiventiler bara klarar 4,5 bar. Ringde tillbaka en gång till och frågade vilket tryck den nya ventilen klarade, då blev svaret 3,5 bar. Efter det att verkstaden nu fick veta att jag kör med däckstrycket 5,5 bar så blir det en ny resa till verkstaden för byte till en pelarventil i metall. Vilka proffs!?

5 kommentarer:

  1. Det konstiga är att det är nästan alltid vi konsumenter som skall ta oss tillbaka till verkstaden, trots att de gjort felet, detta gillar inte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För närvarande är jag en missnöjd kund, ska bli intressant att se hur kundmottagarna hanterar situationen i morgon.

      Radera
  2. Sådant är irriterande!
    De borde ta ansvar!

    Lev väl !

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det är oproffsigt. Man tycks inte längre kunna lita ens på fackmän. Måste alltid själv dubbelkontrollera. Bra att du upptäckte gummiventilen. Ha det, 3M

    SvaraRadera