fredag 12 april 2013

Läckande ventilpelare

Igår när jag skulle sänka däckstrycket från 6 till 5,5 bar fick jag ett oväntat och klart störande problem med en av däcksventilerna som inte stängde och höll tätt hur jag än försökte stoppa läckaget. Det blev minst sagt lite stressigt ett tag tills jag fick på en metallhatt. Misstänkte att det hade bildats iskristaller då jag släppte ut den kalla och kanske fuktiga luften. Väntade hela dagen, men det blev ingen förbättring. Fick, som tur var, idag tid hos Däckia i Spånga som får byta ut hela ventilpelaren på måndag.

 

6 kommentarer:

  1. Det löser sig säkert på måndag!

    Bra när det händer på hemmaplan!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr blev det ingen premiärtur i helgen. Har inte vågat röra alla ventiler, väntar tills jag på däckfirman.

      Radera
  2. Skönt att vända sig till dem som kan och att det trots allt hände hemma. Lev väl & Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen skönt att det hände här hemma. För närvarande hänger allt på den lilla metallhatten. Vågar inte lita på plasthatten som är relativt mjuk och kan lossna. Då är det liksom kört.

      Radera
  3. Det är konstigt att det alltid är någon liten grej som händer. Är det den där Murphy som är i farten, tro? Men samtidigt var det bra att det hände innan ni kommit igång med er säsong. Nu kan du i lugn och ro fixa till det hos ett proffs. Det var skönt. Premiären kanske närmar sig. I Tyskland har vi skönt och drar oss nu mot Holland de närmaste dagarna. Ha en skön helg. 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt att en sådan liten manick kan påverka situationen. Pelarventilen klarar man inte att byta själv, den är fäst med en packning och låsmutter på insidan av fälgen.

      Radera