lördag 19 januari 2013

Bra med hemmagym

Åter igen har jag blivit påmind om vikten i att hålla kroppen i trim. Att inte kunna röra sig normalt och vara ute på långpromenader med Nellie sätter sina spår och måste kompenseras på annat sätt. Detta insåg jag redan vid förra tillfället då jag under lång tid var hänvisad till rullstolen och kryckor. Nästan varje dag genomför jag ett pass i vårt hemmagym och på golvet på ett mjukt liggunderlag. Känslan av lite träningsvärk medför en behaglig känsla och gör mig påmind om att jag finns i en kropp av kött och blod.

5 kommentarer:

  1. Visst är det suveränt att ha ett hemmagym hemma. Då kan man träna när man vill. Jag har en rygg o nackskada, så jag har köpt mig ett löparband som jag startar och promenerar på...speciellt när det är kallt ute. Detta har jag haft i en massa år och tänker fortsätta med det:-) Ha det gott med gymmet.

    SvaraRadera
  2. Förståndigt att du håller igång, allt vad du orkar och kan. Kram.

    SvaraRadera
  3. Efter att man rört på sig infinner sig en skön känsla av välbefinnande! Nyttigt för alla!
    Härligt!

    SvaraRadera
  4. Det tar väldigt mycket längre tid att få tillbaka musklerna än att bli av med dem. Det är duktigt av dig att hålla igång, det är jätteviktigt och kommer hjälpa dig att komma tillbaka. Lycka till i maskinen!

    SvaraRadera
  5. Jag ska villigt erkänna att under normala betingelser, då jag kan röra mig normalt, använder jag gymmet med sporadiskt. Det är ibland svårt att motivera sig och lätt att prioritera annat än sådant som jag direkt själv har nytta av. Tack för alla hejarop!

    SvaraRadera